Loodusfotode projekt – “Minu Eestimaa loodusimed”

Varbola Lasteaed-Algkool kutsub kõiki kogukonna lapsi (lapsevanemate abiga) osalema loodusfotode projektis teemal:

Projekti eesmärk:
• väärtustada kodukandi looduskeskkonda;
• suunata lapsi märkama looduses toimuvaid muutusi;
• eksponeerida fotosid näitusel lasteaias-koolis;
• koostada lasteaeda-kooli loodusfotode õpimapp.

JUHISED VLA ÕPILASTELE
____________________________________________________________

JUHISED KOGUKONNA LASTELE

Fotode juurde kirjutada pildistaja nimi, foto pealkiri, kuupäev ja pildistamise koht.

Fotosid ootame hiljemalt:
21. detsember 2017 – sügisfotod (lisa pildid SIIA)
20. märts 2018 – talvefotod (lae pildid SIIA)
21. juuni 2018 – kevadfotod (lisa pildid SIIA)
21. september 2018 – suvefotod (lisa pildid SIIA)

Ootame igalt osalevalt lapselt kuni 3 enda väljavalitud fotot ühe aastaaja kohta! Täiendav info haridustehnoloog@varbolakool.ee

NB! Aktiivsematele pildistajatele üllatused 🙂

P.S vaata siit ka abistavat juhendit, kuidas pilte lisada

poster
Padlet juhend
00:00
--
/
--

Hea kooliteed kallid õpilased

E

A oli kord tähtis, nüüd tähtsaim on E:
e-koolita midagi praegu ei tee!
E-postkastis emagi huvitab see,
mis kodutööks peaksime tegema me.
Ka vanamemm teatab: “Sain valmis teevee,
nüüd guugeldan, millal peaks lisama mee!”

Jah, võimas on E! Jah, tähtis on E-
Võib-olla et tähtsamgi veel kui TV!

Vanaisa me vaimustust siiski ei taba:
ta küsib: “Kas vähemalt toit on e-vaba?”

I klass (õpetaja Anu Kuusler)

II-III klass (õpetaja Katri Buht)

Hurraaa!!! Suvevaheaeg

22.-28. mai toimus kooliõpilastel meediapaast. Teisisõnu, võõrutus digivahenditest sh ka televiisorist. Enne paastu minekut kaardistati oma meediakasutus ning paastu ajaks tuli vähendada või loobuda sellest digivahendist, mida kõige rohkem kasutatakse. Kõige populaarsemad vahendid, millest tuli paastuda olid loomulikult nutitelefon, tahvelarvuti ja mis seal salata, ikka televiisor ka.

Paastu ajal tuli pidada päevikut ja üles tähendada tegevused, millega paastu ajal tegeleti, et oma digiisu ohjata. Paast osutus päris raskeks, aga mitte selles osas, et hirmus digiisu oleks olnud. Õpilased tõid välja, et ülejäänud pereliikmed ju ei paastunud. Nii oli päris rakse kiusatustele vastu seista ja eks patustamist tuli ikka lõpuks ette.

Kõige olulisem õppimise koht oli õpilaste sõnul see, et eks seal arvutis võib ju olla, aga seda aega ja sisu peab piirama. Mitu tundi jutti ei ole hea. Isegi tund aega järjest on liiga palju. See kurnab silmi, mõistust ja ka keha. Laste sõnul ongi enda kontrollimine kõige suurem väljakutse. Lihtsam on ju nii teha, et vanemad ütlevad, millal ja kui kaua. Oluline oligi paastumise juures see, et õpilased märkasid erinevusi oma tegevustes ja kindlasti ei valiks nad ühtegi digivahendit, kui vanemad oleksid nõus nendega vahest batuudile tulema, koos jalgratastega sõitma või ujuma. Digivahendi kasutamine ei ole laste sõnul mitte kunagi etem tegevustest pereliikmetega vahest isegi muru niitmine (peaasi et oleks lõbus ja nalja saab).

Preemiaks nädalasele meediapaastule oli 6ndal juunil elektriruladega sõitmine. Oli see alles vahva preemia. Kõik lapsed said ise proovida, kuidas rulaga sõita ja seda juhtida. Õppepäev sisaldas nii keskendumist, reeglite selgeks saamist, teooria rakendamist praktikasse, teiste vaatlemist, enda vigadest õppimist, oma järjekorra ootamist ning oma emotsioonide jagamist.

Selle toreda päevaga lähevad Varbola kooli õpilased vapralt suvele vastu 

Lastekaitsepäev 1. juuni

Tänaseks oleme küll juba kõik ilusti koju jõudnud, aga päev oli pikk ja sündmusi rohkelt. Jagame neid teiega ka. Enne kui me üldse päevaga alustada saime, tuli ju eelneval õhtul magama saada. Vot see oli üritus omaette. Sarnanes suuresti päeval vaadatud O.Lutsu “Kevadele”, kus Toots akna taga tott-tott-tott tegi ja kõhutuult toas lasi, nii et tahtis ära lämmatada. Lõpuks saime ikka kõik magama ja hommikul olid lapsed jälle toimkonnas. Menüü valik oli rikkalik. Pannkoogid moosi või Nussaga, krõbinad jogurtiga või muna ja peekon. Igaüks sai hommikusööki, just seda, mida oli tellinud. Erilised tänud lähevad kindlasti Kasparile, kes on meie kooli Jamie Oliver.

Päev oli päikseline ja startisime Riia vanalinna. Uudistasime vabadussammast, ilusaid parke ning kuulasime tänavamuusikuid. Leidsime ka vahva turu, kus sai suveniire osta. Õnneks oli meil päästev ühiskassa, sest nii mõnigi sent kippus usinatel ostlejatel vahest puudu jääma. Rasmus tuli heale ideele, kõik kel raha vähe, ühendagu oma sendid nendega, kellel raha rohkem. Siis saavad ju kõik midagi meelepärast turult osta 

Ostud tehtud, suundusime loomaaeda. Õpetajad pidasid klassikalist plaani, kuidas saaks gruppi nii koos hoida, et ühed eest ära ei jookseks, sest seal loomaias oli hea joosta. Oi kui hea. Kiiresti ja kaugele. Õnneks tabasid õpetajad üsna ruttu ära, et meil ju muutunud õpikäsitus. Õppimise vastutus tuleb anda lastele. Nii saidki rajameistriteks Matthias ja Kaspar, kes kaarti lugesid ja gruppi juhtisid. Samuti valvasid ka korda, et ühed eest ära ei jookseks ja õpetajad ikka järgi jõuaks. Selline vastutuse jagamine kõnetas kõiki. Keegi ei tahtnud grupist väga maha jääda või ette joosta. Koos arutati, keda vaatama suundutakse ja millal on jäätise peatused. See oli päeva parim lahendus. Kõigil oli lõbus, tore ja väga muhe.

Loomade ja lindude uudistamise kõrval oli hitiks ka loomaeda püstitatud atraktsioon, kus tuli oma rahvuse ja kooli eest välja astuda. Mingil hetkel avastasid meie lapsed, et nad ei saagi atraktsiooni otsa ronida, sest kollaste mütsidega kohalikud lapsed on torni vallutanud ja küsivad parooli. Pealegi keeles, mida meie ei mõista. Matthias proovis neid inglise keeles vallutada, aga ei midagi. Seda keelt jälle kohalikud ei mõistnud. Siis õpetaja julgustamise saatel mindi massiga peale ja õige pea olid kollamütsid alistatud ja torn jälle meite käes.

Selle kehtestamise peale olid kõhud maru tühjaks läinud. Suundusime siis natuke patustama. Pizzade ja friikartulitega. Siin tulid ka lapsed massiga peale  õpitud strateegia torni vallutamisel toimis ka õpetajate puhul. Oi need maitsesid hästi. Peaeegu sama hästi nagu suhkruvatt. Sellega sai veel palju nalja. Õues oli tõusnud tuul ja suhkruvati tüdrukul tuli seda suhkrut usinasti keerutada, sest nii kui pall peaaegu valmis sai, siis tuli tuul ja puhus sealt osa uljalt minema. Oh neid kilkeid ja elevust järjekorras.

Ja oligi kell märkamatult saanud nii palju, et tuli hakata koju sõitma. Järgmised reisiplaanid juba vaikselt küpsevad  Lapsed olid pikast päevast küll väsinud, aga õnnelikud.

Varbola kooli õpilaste õppereis Lätti 2017

Oleme jõudnud ilusti ja edukalt Lätti. Bussisõit möödus Läti kohta viktoriini tehes (lapsed ise koostasid küsimused). Kohtade välja selgitamine homme hommikul  Esimene piruka peatus oli Ikla piiripunktis ning peale Läti piiri ületamist oli vaid päike. Kui mõttetöö oli tehtud, siis harisime end Oskar Lutsu filmiga “Kevade” ja natuke jõudsime vaadata ka “Nukitsameest”. Õnneks oli Derek kaasa võtnud huvitavat lugemist (Täheke, Imeline ajalugu jt) ja põneva kaardimängu Alias. Sõit Siguldasse läks tegelikult päris ruttu, ei jõudnudki ära tüdineda. Pealegi oli Siguldas nii kurvilised ja põnevad teed, et pidevalt sai bussiaknast ahetada, et oi kui kurviline.

Kell 13.00 said kõik pääsme Tarzani seiklusparki, kus oli 2 tundi põnevat avastamist, katsetamist ning enda ja õpetajate proovile panekut. Ega lapsi ei saanudki atraktsioonide pealt muud moodi ära, kui vihma abiga. Lihtsalt nii äge ja põnev oli. Õpetajad olid laste käitumise üle eriti uhked, neid saab usaldada koos tegutsema. Üksteist aidatakse ning ollakse toeks kui sõpra vaja julgustada. Derek aitas Eleriini mütsi otsida, isegi kui see tähendas suurest mäest üles ronimist. Eriti tore üllatus oli Karlilt ja Derekilt, kes said inglise keeles väga hästi hakkama ja aitasid ka teisi.

Majutuspaika sõites saime uudistada Riia linna läbi mõnusa sooja bussi, väljas sadas vihma nii hirmsasti, et Kaspar hõikas rõõmsalt: “Appi kui lahe :)”. Oli jah. Nägime teise bussi aknast põnevaid inimesi. Need lätlased on ikka täitsa eestlaste moodi, leidsid lapsed. Majutuspaigas oli meil vastas tore perenaine, kes meile toad ette näitas, terve suur maja vaid meie päralt. Oh seda rõõmu ja õnne. Asjad lahti pakitud, algas köögitoimkond. Lapsed koostasid ise õhtusöögi menüü – mundris kartulid, viinerid, pihvid, pasta, salat (kurk, tomat), morss, pirn, banaan, õun. Ühiselt hakiti, kooriti, pesti, valmistati ja oodati – maitsev õhtusöök peale pikka päeva – no mis sa hing veel ihkad? Wifi parooli muidugi. Selle sai siis magustoiduks, kui toit valmis ja söödud. Õnneks läks wifi kuhugi rändama ja eks see igavus aitabki leidlik olla. Saime lõpuks uuesti õue, sest vihm oli järgi jäänud ja mõnus õhtupäike meelitas meid õue……

……homme juba uued pildid ja uued jutud 

Lapsed on õnnelikud ja rahul! Õpetajad ka! Meil on lihtsalt nii ägedad õpilased