22.-28. mai toimus kooliõpilastel meediapaast. Teisisõnu, võõrutus digivahenditest sh ka televiisorist. Enne paastu minekut kaardistati oma meediakasutus ning paastu ajaks tuli vähendada või loobuda sellest digivahendist, mida kõige rohkem kasutatakse. Kõige populaarsemad vahendid, millest tuli paastuda olid loomulikult nutitelefon, tahvelarvuti ja mis seal salata, ikka televiisor ka.
Paastu ajal tuli pidada päevikut ja üles tähendada tegevused, millega paastu ajal tegeleti, et oma digiisu ohjata. Paast osutus päris raskeks, aga mitte selles osas, et hirmus digiisu oleks olnud. Õpilased tõid välja, et ülejäänud pereliikmed ju ei paastunud. Nii oli päris rakse kiusatustele vastu seista ja eks patustamist tuli ikka lõpuks ette.
Kõige olulisem õppimise koht oli õpilaste sõnul see, et eks seal arvutis võib ju olla, aga seda aega ja sisu peab piirama. Mitu tundi jutti ei ole hea. Isegi tund aega järjest on liiga palju. See kurnab silmi, mõistust ja ka keha. Laste sõnul ongi enda kontrollimine kõige suurem väljakutse. Lihtsam on ju nii teha, et vanemad ütlevad, millal ja kui kaua. Oluline oligi paastumise juures see, et õpilased märkasid erinevusi oma tegevustes ja kindlasti ei valiks nad ühtegi digivahendit, kui vanemad oleksid nõus nendega vahest batuudile tulema, koos jalgratastega sõitma või ujuma. Digivahendi kasutamine ei ole laste sõnul mitte kunagi etem tegevustest pereliikmetega vahest isegi muru niitmine (peaasi et oleks lõbus ja nalja saab).
Preemiaks nädalasele meediapaastule oli 6ndal juunil elektriruladega sõitmine. Oli see alles vahva preemia. Kõik lapsed said ise proovida, kuidas rulaga sõita ja seda juhtida. Õppepäev sisaldas nii keskendumist, reeglite selgeks saamist, teooria rakendamist praktikasse, teiste vaatlemist, enda vigadest õppimist, oma järjekorra ootamist ning oma emotsioonide jagamist.
Selle toreda päevaga lähevad Varbola kooli õpilased vapralt suvele vastu