30. mail jõudsid lõpule eelkoolipäevad Varbola Koolis. Neli vahvat tulevast õpilast alustasid märtsis koos teiste õpilastega õppetööd. Osaledes koolitundides ja koolipäeva teistes tegevustes. Ühtekokku oli koolieelikutel 6 samapikka koolipäeva kui teistelgi õpilastel. Eelkooli lõpetajad said täna kätte oma esimesed tunnistused
Aitäh vanematele, et usaldate Varbola Kooli!
30. mai päev eelkoolis
Täna toimus eelkooli lastel koos Varbola kooli õpilastega rattamatk Pajakasse. Koolieelikud on sügiseti ja kevadeti harjutanud rattasõitu rühmaõpetajatega liikumistunnis ja tänane matk tõestas, et nad oskavad väga hästi rattarivis püsida, õiget pikivahet ja ühtlast kiirust hoida. Pajakas võttis meid vastu Varbola kooli endine lapsevanem Kertu Elfenbein, kes korraldas lastele põneva aardejahi metsas. Enne rajale minekut saime kuulda palju huvitavat puude kasvatamise kohta. Metsa olid peidetud erinevate loomade topised ja tähepakud, millest saime kokku sõna PEDAJAS. Aardejahi lõpus sai iga laps Kertult kaasa kotikese männiseemnetega. Oli üks imetore päev!
03. mai päev eelkoolis
Nagu iga koolipäev algas ka tänane hommikusöögiga, mis on ju päeva alguseks parim osa 🙂
Täna tuli Märjamaa Gümnaasiumi kooliõde Ruth meie õpilastele rääkima tervislikust toitumisest, nii said ka koolieelikud sellest osa. Arutasime, miks on vaja korralikult süüa nii hommikul, lõunal kui ka õhtul. Ta ütles, et lapsed võivad süüa igal ajal kui kõht on tühi, vahepalaks soovitas süüa puu- ja juurvilju. Rääkisime kui vajalik on hügieen, eriti käte- ja hammaste pesu. Hambaid tuleb pesta hommikul enne hommikusööki ja õhtul enne magama minemist. Kindlasti ei tohi tund aega enne magama minemist olla nutivahendis, see ei lase ajul puhkama jääda ja nii võib juhtuda, et hommikul ärkad pahurana.
Liigutasime end “Hambapesu laulu” saatel.
Saime näpunäiteid kui ninast hakkab verd jooksma, mida siis kindlasti tuleb teha. Aitäh väga huvitava ja õpetliku tervisetunni eest!
Järgmised kolm tundi olid kunstitunnid õpetaja Terjega. Meisterdasime värvilisest paberist liblikaid, joonistasime värvipliiatsitega pildi pikslikunstis ja meisterdasime munakarpidest näo või midagi pappkarpidest. Vahetunnid veetsid nad kõik koos õues kulli mängides.
Tüdrukud jäid peale lõunasööki veel kooli, nad lõpetasid oma meisterdused, käisime õues “punasel mänguväljakul” mängimas, joonistasime kriitidega, kujundasime looduslikus materialist pildid ja märkamatult sai eelkooli päev läbi.
16. aprill päev eelkoolis
Õppekäik Tallinna Botaanikaaeda.
Sõitsime peale esimest koolitundi koos koolieelikutega Tallinna Botaanikaaeda, et läbi viia loodusõpetuse ja eesti keele tunni raames õppetegevused. Meid saatis läbi palmi- ja kaktusemaja ning troopikametsade Botaanikaaia töötaja Helle, kes tutvustas lastele taimi ja puid. Õpilased lugesid taimede ja puude nimetusi, fotografeerisid omale meelepäraseid taimi. Lapsed said nuusutada loorberi- ja kardemonipuu lehti ning nägid kakao- vanilje-
ja mustapiprapuud. Eriti suurt elevust tekitas huulepulga puu, mille seemnetega sai proovida huulte värvimist. Saime kaasa ka huulepulga puu seemned, et panna need mulda.
Botaanikaaias nähti veel mitmeid linde (tuvid, papagoid) ja kilpkonna, kes tekitasid lastes põnevust.
Õpetaja Merle ja Ene
04. aprill päev eelkoolis
Täna tutvusid meie koolieelikud õpetaja Sirjega, kes on koolis kehalise kasvatuse õpetaja. Kehalise tund algas “seiklusega”- saalis oli 6 “jaama”, kus tuli järjest ronida ja roomata, hüpata ja tasakaalupingil kõndida – nn. ringmeetodil toimus soojendus. Igas jaamas oli korraga üks suurem koolilaps koos nooremate õpilastega. Kehalise tunde oli kolm, seega tehti erinevaid teatejookse ja lõpuks õppisid liikumismänge nagu “Pallikull”, “Jahimees” ja “Lipumäng”, mis on meie koolilaste lemmikud. Tore oli näha, kuidas suuremad nooremate eest “hoolitsesid” ja juhendasid mängudes.
Loodusõpetuse tunnis õpiti uus sõna „leksikon“. Seejärel tehti tutvust „Looduse leksikoniga“, mis tutvustab Eestis levinud taime- ja loomaliike nende elupaikades. Õ/M „Must tulp“ kaartidega õppisid lapsed tundma Eestis kevadel õide puhkevaid lilli, neid kirjeldama ning nimetama nende kasvukohti – aias, metsas, põllul. Logico õppekomplekti abil harjutati matemaatika tunnis ruumisuhete mõistmist ja märkamist, asukoha äratundmist ruumis.
27. märtsi päev eelkoolis
Eelkoolitunnid Varbola Koolis on täies hoos. Tänasesse koolipäeva mahtus eesti keelt, matemaatikat, muusikat, meediat ja meelelahutust.
Eesti keele tunnis harjutati häälikute kuulmist sõnades; nimetatud sõnade kirjutamist ja sõna pildiga kokku viimist.
Matemaatika tunnitöö (arvutamine 10 – ne piires ja geomeetrilistest kujunditest mustrirea koostamine) kinnistamiseks oli tööleht, kus õige värvi teadasaamiseks tuli arvutada ja jätkata mustririda.
Muusikatunnis heideti pilk muusikateooriasse ja kuidas neid keerulisi asju saab muusikas kirja panna. Muusikat kuulates tuli ära arvata erinevaid bändipille. Saadi aimu JO-LE-MI-süsteemist ja selle käemärkidest.
Meedias programmeerisime juba tuttavaid Bee-Bot ja Blue-Bot roboteid, kuid sel korral proovisime roboti abiga kirjutada oma nime. Esmalt oli vaja marker teibiga roboti külge panna, mis ei olnudki nii lihtne kui esialgu lapsed arvasid. Kordasime üle roboti peal asuvate noolte tähendused, kumb on parem- ja vasakpool ja kui pikk on Bee-Bot/Blue-Bot roboti samm, et robot paberil püsiks. Alles siis sai paberile jooni kujundama hakata. Oli väga põnev tund lastele kui ka õpetajale :).
Elevust tekitas aedkooli ühine Lihavõttepühade üritus. Proovile tuli panna kõikide laste osavus ja tantsuoskus. Kõige populaarsemad on aga vahetunnid, sest siis saab õues olla. Lapsed olid usinad ja õpihimulised.
11. märtsi päev eelkoolis
Täna toimus meie tulevastele koolisõpradele, I klassi minejatele, esimene eelkooli õppepäev. Lastel oli meeldiv kohtumine klassiõpetajate Merle ja Enega ning teiste kooliõpilastega. Pinke täis klassiruumis oli tore tegutseda.
Lapsed said aimu sellest milliseks kujuneb esimese klassi õpilase koolipäev; milline näeb välja vahetund; kuidas on planeeritud söögivahetund ja palju muudki.
Koolipäeva mahtus mitmeid tegemisi. Tutvust tehti mõne „tarkuseteraga“, koostati jutuke täringut veeretades; harjutati kirjutamist ja arvutamist nii paberil kui mängides. Laste sõnul oli koolipäev meeldiv.